Antalya .. cu o uşoară nostalgie

Mă pregătesc de următoarea vacanţă pe care mi-o doresc atât de mult. Mai sunt doar două zile şi o să fiu acolo, pe plajă, o să privesc marea, o să inspir aerul sărat si o să ascult cântecul dulce al mării. Imaginându-mi aceste lucruri frumoase, mi-am amintit şi de vacanţa pe care am avut-o anul trecut în Antalya şi m-a cuprins un sentiment de nostalgie. Nu sunt eu genul vacanţelor All inclusive, nu m-au încântat niciodată. În schimb, mereu am fost fascinată de Turcia. Vizitam Turcia pentru a cincea oară in ultimii doi ani şi nu pot spune că ma plictisisem. Bine recunosc, nu merg eu de două ori în aceeaşi destinaţie pentru că sunt de părere că sunt prea multe locuri minunate de vizitat în lumea asta, dar când iţi asculţi inima şi uiţi de existenţa raţiunii, te duci pâna la capătul pământului şi de o mie de ori dacă e necesar. (DA la LOVE mă refer)

A fost vacanţa pe care nu a trebuit să o planific eu. Nu a trebuit să iau decizii cu privire la destinaţie şi nici la hotel, a trebuit doar să mă urc în avion şi să aştept surprizele. Chiar dacă ador să planific o vacanţă până în cel mai mic detaliu, în acelaşi timp îmi plac si surprizele.  Am stat 4 nopţi la hotel Harrington Park (Antalya) si 3 nopţi la hotel Vogue Avangarde Kemer. Pe mine oricum nu mă interesa hotelul unde o să fim cazaţi, eram pentru a doua oară în Antalya şi nu prea mă mai impresiona luxul si sistemul de all inclusive specific acestei zone. Prima oară am fost într-un info trip şi am fost cazată in multe hoteluri luxoase    (Cornelia Deluxe, Cornelia Diamond- preferatului meu, Rixos Premium, Gural Premier Tekirova, Papilon etc) şi timp de şapte zile am vazut mai mult de 75 de hoteluri din  Antalya – Belek – Lara – Alanya-Side si Kemer.  După ce vizitasem cele mai luxoase hoteluri ale turcilor, ce mă mai putea da pe spate?

222686_227077113976120_4622137_n

Ştiam că acel concediu va fi un fel de arest la domiciliu,  urma să fim izolaţi in două resorturi de pe ţărmurile turceşti şi să ne bucurăm de extraordionarul sistem de all inclusive, atât de iubit de români (şi rusi, hai că nu suntem singurii). Eu mai activă (sau foarte activă) în concediu cu un omuleţ care işi dorea linişte, odihnă şi relaxare. Sincer vă zic că nu mă vedeam prea bine, mai ales că in acea perioadă nu eram obişnuită să mă bucur de linişte şi să îmi doresc o vacanţă pasivă. Dar mi-a plăcut. A fost primul meu concediu în care mi-am odihnit si cea mai ascunsă celulă din corpul meu. M-am bucurat de soare, de nisip şi de băile în mare. Am citit, am dormit, am mâncat mâncare buuună de tot şi nu am putut să ma abţin de la diversitatea de dulciuri turceşti. Îmi e imposibil să zic NU baclavalelor cu nucă şi fistic.

Despre hoteluri o să vă zic câteva impresii personale. Harrington Park e mai mult un hotel de oraş şi mai puţin un resort. Mi-au plăcut camerele spaţioase, moderne şi cu vedere la mare. La plajă se ajunge printr-un tunel şi e plajă micuţă, cu pietricele, dar apa este foarte curată şi limpede. Hotelul, deşi era luna august, era cam goluţ, dar nu mi-a displăcut, a fost mai linişte şi nu se formau cozi când se lua masa. Are şi minusuri hotelul, nu are animaţie mai deloc, era un domn care mai cânta seara pe terasă, dar nimic impresionant. Pe timpul zilei nu sunt activitaţi nici pentru copii şi nici pentru adulţi. A fost totuşi drăgut pentru că hotelul e aproape de oraş şi două seri la rând am ieşit în  Antalya, ne-am plimbat şi am mâncat ingheţata turcească pe care eu o ador.

Despre Vogue Avangarde,deja cunoscut pe piaţa turistică din Romania vă pot spune că e un hotel cu tot ce îi trebuie : camere luxoase, mâncare foarte bună, servicii de 5*, animaţie seara : concert live, petrecere cu spumă, artificii, iar ziua tot felul de activităţi sportive (pilates, aerobic în piscină, voley pe plajă).

Vogue Avangarde + lux si eleganta

Vogue Avangarde party cu artificii

În hotel sunt mulţi rusi, ca în multe alte hoteluri din zonă, dar oameni mai eleganţi şi de calitate (faţă de alţi ruşi pe care i-am văzut în alte hoteluri din Turcia sau din Egipt). Camera noastră a fost mare, elegantă, modernă, cu o terasă imensă cu două şezlonguri (perfect să stai să priveşti stelele şi să asculţi greierii – da şi in Turcia sunt greieri chiar dacă stai la un hotel de 5*, nu ştiu cum a crezut Cristian Brancu că la un hotel super luxos aceştia ar fi inexistienţi).

IMG1122IMG1123 IMG1124

Plaja foarte lată. În general în Kemer plajele sunt cu pietriş. Aici plaja era cu nisip, dar se vedea că este adus nisip din alte locuri şi pus peste pietricele, in apă se observă acest lucru cel mai bine. Apa nu pot spune ca e la fel de limpede ca si la Harrington Park, tocmai din cauza acestui nisip. La masă fiind lume multă, se formau cozi, dar erau atat de multe feluri de mâncare incât iţi era greu să te decizi. Aici am văzut cele mai multe varietăţi de baclavale si dulciuri turceşti. A fost paradisul pentru mine. Eu nu sunt pretenţioasă la cazare, am stat în hoteluri de 2* pâna la hoteluri de lux de 5* şi nu sunt deloc cârcotaşă, dar consider că acest hotel poate satisface pretenţiile oricărui turist care işi doreste o vacanţă cu toate facilităţile unui hotel de 5*. Iar Kemer este zona mea preferată: muntele şi marea impreună fac un peisaj care ne incântă vizual.

IMG1137 IMG1136 IMG1135 IMG1134 IMG1131

In Kemer am avut parte şi de distracţie. Am cunoscut oameni dragi mie, Ercan şi Vika cu care am petrecut o seară foarte draguţă în club Inferno din Kemer. Nu e chiar cel mai minunat club, din cate am inţeles Aura Club din Kemer este cel mai vestit, dar muzica a fost bună şi atmosfera distractivă.

20120812_020320 20120812_020331

Nu am mers in excursii opţionale, în schimb am reuşit să imi conving partenerul de vacanţă :D să mergem la spectacolul Fire of Anatolia, auzisem că este un show foarte reuşit şi imi doream foarte mult. Bilete le-am cumpărat de la o agenţie locală care era vis a vis de hotelul Harrington Park (cred că au fost 45 euro/persoana dacă imi amintesc bine). O masină a venit şi ne-a luat de la hotel, am fost doar noi şi soferul. Am facut o oprire pentru o cină la un restaurant pe malul unui lac unde puteai sa iţi alegi meniu cu pui sau cu peşte. Mi-am ales peşte şi am fost servită cu dorada la grătar foarte gustoasă. După cină am fost duşi în Side la Aspendos, locul unde s-a desfăşurat spectacolul. Grupul de dansatori Fire of Anatolia este renumit în intreaga lume, este format din 120 de oameni (dansatori si coregrafi) şi sunt cunoscuţi ca fiind cei mai rapizi dansatori, au pana la 241 paşi/minut (hmmm e ceva). Turcii nu sunt  fani foarte mari ai acestui grup pentru că este condus de Mustafa Erdogan, care este kurd (relaţia dintre turci şi kurzi nu este chiar cea mai bună).  Eu m-am bucurat de spectacol ca un copil mic, am fost fascinată de dansuri şi de costume. Se vede ca omuleţii muncesc mult pentru a face un show aşa frumos.

IMG1109 IMG1110

Iniţial am crezut ca mă voi plictisi în 7 nopţi, dar  au trecut mai repede decât mi-am imaginat. Antalya nu este chiar cea mai frumoasă zonă din Turcia (personal imi place mai mult in Bodrum sau in Marmaris), dar hotelurile au foarte multe facilitaţi, iar all inclusive-ul te scapă de multe batăi de cap, te simţi fară griji si foarte răsfaţat. Turcii sunt foarte atenţi cu turiştii. Nu sunt eu cel mai mare fan all inclusive pentru că te indepartează de cultura locală, rămâi ascuns in perimetrul resortului şi nu ai şansa de a interacţiona cu localnicii, de a le observa modul de viaţă, de a le cunoaşte istoria şi gastronomia. Pentru mine a calători inseamnă a descoperi noi culturi. Eu recomand cu caldură hotelurile cu all inclusive din Antalya familiilor cu copii şi celor care işi doresc un confort sporit în vacanţa lor, vor odihnă, soare şi mare.

Eu iubesc Turcia, acea Turcie tradiţională cu shish kebab,gozleme, ayran şi sahlep, baclavale şi turkish delights,cu cafea turcească şi nelipsitul ceai, cu moschee care iţi dau trezirea la ora rugăciunii şi cu comercianţii care negociază (bine parte cu negociatul nu pot spune că o ador,dar face parte din cultura lor).  Îmi e dor să mă întorc în Turcia, dar am foarte multe zone pe care îmi doresc să le descopăr, vreau din tot sufletul să ajung in Cappadocia şi la Pamukale. Dar toate la rândul lor.

La ora asta dragii mei, vă doresc Iyi geceler (noapte buna) şi teşekkürler(mulţumesc) că citiţi acest post. Şi cum zice Tarkan Op OP (pupici)

Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/rbri4588/public_html/ratacitaprinlume.ro/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273