Escapada in Scandinavia II : Copenhaga

Nyhavn

Copenhaga ziua 1:Island Brygge, Nyhavn, Turul Canalelor, Christiania

Nu aveam planificata vizitarea Tarilor Nordice intr-un viitor apropiat, in mintea mea era un singur gand, ca trebuie sa fiu mult mai in varsta  sa am interes pentru Scandinavia (ciudata gandire intr-adevar, dar nu am nici o explicatie de ce aveam formata aceasta idee in capul meu). Si cum spuneam in articolul precedent, daca vine ocazia nu ii dai cu piciorul. Asa ca am ajuns sa vizitez Malmo si Copenhaga mai repede decat mi-as fii imaginat.

Cum am ajuns in Copenhaga am scris in primul articol : Escapada in Scandinavia I : Malmo . Vreau doar sa mai adaug ca din Malmo spre Copenhaga am traversat cel mai lung pod feroviar si rutier din Europa, podul Øresund.

Unde am stat? Am stat in apartamentele STAY, in zona Island Brygge, la o distanta de vreo 2 km  de centru orasului si 10 minute de statia de tren Dybbølsbro. Zona Island Brygge se intinde deoparte si de alta a canalului, este o zona rezidentiala cu cladiri care mai de care mai moderne (multa sticla, cladiri cu forme ciudate luminate cat mai inovativ pentru a le pune in valoare arhitectura). Este foarte linistita zona, iesi din apartament si te poti plimba/alerga pe malul canalului.  Apartamentele sunt construite intr-un stil minimalist, care mie imi place foarte mult. Mi-a placut mobilierul alb si negru si geamurile mari care permit sa intre lumina in toata incaperea (lumina soarelui cam inexistenta de altfel in perioada iernii).  Concluzia mea este ca daca spui Island Brygge spui viitor, nu am vazut asa cartiere nici in Germania, Spania, Austria si cu siguranta nici in Romania. Exceptand faptul ca in Copenhaga nu sunt zgarie nori, cred ca putem compara Island Brygge cu marile metropole ale lumii precum New York, Tokyo, Hong
Kong si Dubai.

DSC01311 DSC01244 DSC01316 DSC01313DSC01328 DSC01326

Durata vizitei mele in Copenhaga a fost scurta, doar 2 zile, timp in care mi-am propus sa vizitez doar obiectivele cele mai importante, sa simt spiritul orasului mai mult decat sa vizitez muzee.

In prima zi, dis de dimineata, am decis sa merg sa fac turul pe canale. Drumul, dupa spusele surorii mele ar fi trebuit sa fie scurt si simplu, mergi pe malul canalului, traversezi canalul la primul pod care este si pentru pietoni si pentru masini, continui drumul pe langa canal si in final ajungi la Nyhavn, locul de unde incepe turul canalelor:” Ade, nu faci mai mult de 30 de minute ” :)). Ar fi fost frumos sa fie doar 30 de minute.

Anyway, plimbarea a fost frumoasa (daca nu ar fi fost atat de frig si daca as fi fost mai inteligenta sa imi iau haine mai grosute).Pe o temperatura de -4 grade si un vant de il simti pana la suflet, am facut o plimbare pe jos de aproape o ora. Cum spuneam in articolul trecut, in mod normal pe o astfel de vreme nu ma scoti din casa nici legata, dar a meritat efortul. M-am minunat cat de multe mamici isi scot copilutii cu caruciorul la plimbare (pe o vreme in care eu nu mi-as scoate nici cainele afara din casa), cat de multi oameni fac jogging si cat de multi oameni merg pe bicicleta. Copii, barbati in costum, femei imbracate sport sau elegant, bunicute si bunici, toata lumea merge pe bicicleta. Am vazut tot felul de modele de biciclete: cu cosuri de cumparaturi, cu carucioare pentru copii, cargo, pentru posta etc. Peste tot in oras sunt facilitati pentru biciclisti: parcari, benzi si semafoare, scarile sunt amenajate sa iti poti urca bicicleta, iar trenurile au vagoane speciale pentru biciclisti.

DSC01276 DSC01307

In drumul meu spre Nyhavn, am admirat canalele inghetate, am trecut pe langa diferite obiective turistice importante care nu stiam exact ce sunt (se mai intampla si la case mari , am plecate fara sa fac search pe google sa vad ce pot vizita si nici harta turistica nu am avut). Ulterior am aflat ca am trecut pe langa : Black Diamond – Biblioteca regala, pe langa cladirea Bursei (Borsen) si Palatul Christiansborg

Cladirea Bursei si Palatul Christianborg

Cladirea Bursei si Palatul Christiansborg

Black Diamond – Biblioteca Regala

Inghetata, fara sa imi mai simt mainile si picioarele am ajuns si la destinatia propusa: portul Nyhavn, cea mai celebra locatie  si cel mai pozat punct de atractie din Copenhaga. Initial, sub numele de ‘Den Nye Havn’ (Noul Paradis), portul a fost un important punct comercial, unde ancorau vase din intreaga lume. Portul era la fel  de vesel ca si azi (sau mai vesel), plin marinari care cautau distractie in baruri si berarii si  femei usoare pregatite sa ii inveseleasca pe marinarii veniti de peste mari si tari. Astazi, sub numele Nyhavn, este un port chic, casele vechi au fost renovate si s-au deschis baruri si restaurante elegante. A devenit unul dintre cele mai importante atractii turistice din Copenhaga si locul preferat de intalnire al localnicilor. Hans Christian Andersen, a locuit mai mult de 20 de ani intr-una dintre casutele din port, loc in care a scris unele dintre cele mai cunoscute basme ale sale.

DSC01269 DSC01270DSC01273 DSC01272DSC01275 DSC01274

Cea mai buna solutie sa vizitezi Copenhaga pe o zi foarte friguroasa este sa alegi “Canal Tours“. Turul dureaza o ora, iar un ghid vorbitor de limba engleza, germana si daneza povesteste despre cele mai importante puncte de atractie din Copenhaga.Biletul costa 70 DKK, se poate plati cash sau cu cardul. Barcuta este acoperita cu sticla si inauntru este cald si bine (nici nu va imaginati cata fericire a fost pe mine cand m-am asezat  langa calorifer si am inceput sa ma dezghet). Am inceput plimbarea pe canalele inghetate, iar sunetul ghetii care se lovea de barcuta mi-a adus in minte imaginea Titanicului si da, recunosc, am avut un pic de teama. Timp de o ora am trecut pe langa cele mai importante obiective turistice : Casa Operei (Opera House), palatul Amalienborg, Palatul Christiansborg, Bibilioteca Regala – Black Diamond, de la distanta se vede  Turnul Bisericii Mantuitorului si in final faimoasa Mica Sirena.
In prima poza, este Opera House- Casa Operei, cea mai moderna si cea mai scumpa Casa a Operei din lume.

DSC01290 DSC01293 DSC01294 DSC01299 DSC01304 DSC01306

In ultima poza, se vede turnul Bisercii Mantuitorului (Vor Frelsers Kirke) din cartierul Christianshavn, cea mai vizitata biserica din Copenhaga.Biserica construita in stil baroc are o turla inalta de 90 de m si se urca 400 de trepte pana in varf, ultimele 150 de trepte inconjoara turla pe afara, spiralat (se vede in poza spirala in jurul turlei, acelea sunt scarile). Din varf se vede cea mai buna panorama a Copenhagei, in 2007 a fost votata de locuitori ca fiind cea mai frumoasa panorma din oras.

Dupa terminarea turului, daca ar fi fost dupa mintea mea, m-as fi plimbat toata ziua prin oras, as fi vrut sa vad mai de aproape toate obiectivele pe care le-am vazut din barca. Frigul si vantul nu mi-au dat nici o sansa,am decis sa ma intorc inapoi acasa, tot pe jos, pentru ca nu stiam alta modalitate. In drumul meu spre casa, deviat de data asta, am trecut pe langa Teatrul Danez Royal (Det Kongelige Teater) si am continuat catre cunoscutul Mc Donalds. Cum totul este foarte scump in Copenhaga, fast food-urile sunt cea mai ieftina varianta de a lua masa. Un meniu aici m-a costat 68 DKK (10 euro), ieftin si nu prea, fata de preturile din Romania.

DSC01278 DSC01277

Lipa lipa cu viteza spre casa,merg pe langa canal sa nu ma ratacesc si descopar cel mai interesant club pe care l-am vazut “club on a boat, club pe vapor - Spektrum Scandinavia. Cand am ajuns in camera, primul lucru pe care l-am facut a fost sa caut informatii despre club,sa vad cam ce se intampla acolo, ghinionul meu a fost ca nu mi-am luat haine de club la mine :))))

DSC01309 DSC01310

Spektrum – Copenhagen

Seara am continuat-o cu o vizita intr-o zona populara din Copenhaga, : Christiania. Eram foarte curioasa sa vad de unde atata faima pentru Christiania, cunoscuta si sub numele de Free Town (Orasul Liber). Este o zona foarte controversata , o comunitate autonoma care se ghideaza dupa propriile  reguli, independente de cele a statului danez. Accesul cu masina in Christiania este interzis si o alta regula importanta este ca nu ai voie sa faci poze. Prima mea reactie cand am intrat a fost “miroase a verde “(prima data cand am luat contactul cu acest miros  a fost pe strazile din Barcelona), dar pana la urma Christiania pentru asta este recunoscuta international, pentru comercializarea drogurilor usoare (iarba). Initial, am vazut cateva tarabe cu suveniruri, tot felul de pipe si alte ustensile care ma gandesc ca folosesc la fumatul ierbii. La aceste tarabe era liniste si pace, nu foarte multa lume,dupa cativa pasi descopar adevarata agitatie, care era la tarabele cu iarba, pungi intregi cu tot felul de ierburi erau la vedere : Hawaian Snow, Amnesia, Lemon Haze si alte nume pe care nu le-am retinut.  Reactia mea a fost : “Dar  nu le face nimeni nimic, cum pot comercializa asa in vazul lumii fara nici o problema? “, raspunsul pe care l-am primit a fost “Nu au ce sa le faca”, se  pare ca drogurile usoare sunt interzise prin lege in Danemarca, dar in Christiania sunt tolerate. Parerea mea e ca: nu cred ca nu au ce sa le faca, dar probabil ca si in Amsterdam este doar o miscare de marketing (acum am inteles ca nu mai sunt legale nici in Amsterdam drogurile usoare, probabil turismul  o sa scada considerabil). Pana acum am vazut astfel de lucruri doar in filme dar se pare ca viata bate filmul :). Am fost amuzata de  vanzatorii de la tarabe (o copie a lui Bob Marley)  si mirata de cata lume cumpara astfel de lucruri, erau atat turisti cat si danezi care asteptau cumintei la coada sa isi cumpere “mirodeniile preferate”.

Prima mea zi in Copenhaga s-a sfarsit cu o noua vizita in portul Nyhavn, sa vad cum e luminat noaptea, si cu cumparaturi de la 7eleven , recomand frigaruile de pui picante (yamy cat de bune sunt) si inghetata Ben&Jerry. Seara am continuat-o in camera la un film, la care am adormit in 10 minute :D:D. Frigul m-a obosit destul de tare incat sa mai fiu in stare sa iau pulsul vietii de noapte din Copenhaga (trebuie sa am un motiv pentru care sa vreau sa ma intorc, nu? :)))

DSC01335 DSC01337 DSC01339 DSC01345

Voi reveni cu un articol despre ce am vizitat in a doua zi in Copenhaga.

Pupi, pupi

Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/rbri4588/public_html/ratacitaprinlume.ro/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273