Targuri de Craciun I : Viena

In urma cu doua saptamani sora mea mi-a facut o surpriza si am mers sa  vizitam o buna prietena in Viena, ocazie perfecta sa vedem targul de Craciun. Viena este superba vara, m-a incantat din prima. Eram foarte curioasa cum arata si iarna, in haine de sarbatoare.

399322_4325495888966_116795412_n

Fiind deja a doua oara in Viena nu aveam nici un plan definit. Stiam doar ca vrem sa vedem targul de Craciun.

Ador plimbarile fara sa stiu exact unde merg, dar de data asta in Viena a fost prea frig ca sa ma ratacesc pe stradute fara un scop anume. Am mers cu metroul pana la Stephanplatz, am iesit la Karntnerstrasse care era imbodobita superb si tot ce imi doream era sa se faca noapte  sa  vad luminitele aprinse.  La ora pranzului, in week end, este criminal sa gasesti un loc sa stai sa bei o cafea in centrul Vienei. In cautarea unei cafenele ne-am indreptat catre Graben Strasse (una dintre cele mai importante strazi din Viena pentru  shopping), aici se vad din nou instalatiile cu luminite care noapte cu siguranta sunt foarte frumoase.

Bem si noi o cafea?

In mijlocul strazii Graben  troneaza Pestsaule (Coloana Ciumei). Ulterior am aflat ca  in Timisoara, in piata Unirii exista o statuie cu acelasi nume. Ce ciudat mi se pare acum, am trecut de foarte multe ori pe langa statuia din Piata Unirii din Timisoara si niciodata nu m-am intrebat ce nume are si care este istoria ei.

statuia Pestsaule

Tot pe strada Graben, pe partea dreapta, este o bisericuta frumoasa Sfantul Petru (Peterskirsche) care mie personal mi-a placut foarte mult. In general bisericile catolice ma impresioneaza, numai ca toate mi se par ca un muzeu, partea spirituala s-a cam pierdut. Toti oamenii intra, fac poze, se uita mirati la statui si picturi, dar foarte putini se mai roaga.

Peterskirsche

Ratacindu-ne pe strazile din centrul Vienei in sfarsit am gasit o cafenea ascunsa, unde sa bem ceva cald. Ce bine e sa te ascunzi de frigul de afara:) nu as mai fi iesit de acolo dar aveam atatea lucruri de vizitat.
Cu forte noi am hotarat care este urmatoarea destinatie: targul de Craciun din fata Palatului Belvedere. Chiar daca nu am vizitat Palatul Belvedere prima data cand am fost in  Viena, am decis sa vizitam doar exteriorul si targul de Craciun. Este foarte important de stiut, pentru cei care iubesc arta si pictura in special, ca Palatul Belvedere gazduieste cea mai mare colectie de tablouri a pictorului austriac Gustav Klimt. De asemenea, gradinile sunt foarte frumoase dar iarna nu au acelasi farmec.

Targul de Craciun din fata palatului este mai mic decat cel de la primarie sau cel de la Schonbrunn, dar este acelasi miros de sarbatoare, casute impodobite cu decoratiuni de Craciun, vin fiert si mancare buna.

belvedere

belvedere3 belvedere2

Spre seara am vizitat si Targul de Craciun din fata primariei. Vazusem atatea poze si eram tare curioasa.  Prima reactie a fost : Doamne ce aglomerat este. Nu exista nici o sansa sa te uiti la casute. Astfel, am decis sa bem un vin fiert, sa mancam Kaser hot dog (yamy, chiar e bun) si sa ne bucuram de luminite.  Totul este de poveste, casutele impodobite cu beteala, globuletele, luminite colorate si o multime de decoratiuni pentru Craciun. Problema e ca trebuie sa ai foarte mare rabdare daca vrei sa faci cumparaturi de la casute deoarece sunt foarte multi turisti si este foarte aglomerat. Este nebunie, auzi toate limbile: spaniola, engleza, italiana si romana am auzit de foarte multe ori. Daca vrei sa faci cumparaturi cel mai bine e sa te intorci pe timp de zi, iar in timpul saptamanii am inteles de la prietena mea ca nu este la fel de multa lume.

Ca si sfat, traversati vis a vis de primarie, in fata Teatrului National si veti avea o panorma superba cu primaria si luminitele de Craciun.

primarie1 primarie2 primarie3 primarie4primarie5Vinul fiert este foarte bun, iar canutele le poti opri ( 3 euro vinul fiert si 2 euro canuta).

Targul de la Schonbrunn l-am vizitat a doua zi. Aici nu era la fel de aglomerat dar oricum destul de multa lume. Mi s-au parut casutele un pic mai cochete decat cele de la primarie si produsele mai de calitate, majoritatea produselor fiind hand made(si preturile un pic mai mari). Ma bucur foarte tare ca am vizitat Palatul Schonbrunn vara deoarece gardinile, Gloriette si labirintul sunt superbe cand totul este verde. Acum, totul mi s-a parut dezolant, iar frigul nu te lasa sa te bucuri de frumusetea si grandoarea Palatului.

schonnUn loc in care am revenit cu drag in Viena si unde am simtit spiritul Craciunului este Sky Bar( pe Kartnerstrasse). M-am indragostit de prima data cand am fost si era un must sa revin. Este o panorama superba asupra catedralei Stephan Dome, servirea este impecabila, pianul din mijlocul barului ii da un aer stofiscat, iar oamenii care merg acolo sunt deosebiti. Daca vreti sa mergeti intr-un loc romantic sau sa faceti o surpriza de ziua cuiva va recomand cu mare placere acest bar. ( informativ un cocktail, un vin sau un proseco costa cam 10 euro). Ca si tinuta este de recomandat sa fiti un pic mai eleganti.

stephan dome katnerstraseTargurile de Craciun din Viena sunt foarte frumoase, te ajuta sa intri in spiritul Craciunului. Problema cea mai mare este frigul de afara, daca nu iti place frigul (asa cum sunt eu) exista posibilitatea sa nu te incante extraordinar de mult. Din punctul meu de vedere Viena este minunata dar sa o vizitezi cand este mai cald .

Pupi pupi dragii mei, mai multe poze veti gasi pe facebook. Iar oricand aveti intrebari nu uitati ca ma puteti contacta si va raspund cu mare drag!

Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/rbri4588/public_html/ratacitaprinlume.ro/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273